Ominaisuudet
Puheen kuuluminen
Tämänkertaisen ominaisuuden on tarkoitus parantaa roolipelikokemusta ja vähentää tekniikasta aiheutuvaa metagamea. Aikaisemmin saatoit nähdä keitä talossa on sisällä ja mitä he puhuivat, vaikka hahmollasi ei ollut siitä aavistustakaan. Nyt pelaajan ei enää tarvitse miettiä mitä hän kuuli tai ei kuullut!Puhe kuuluu 2 tilen päästä minkä tahansa esteen läpi, muttei kerrosten välillä. 3-4 tilen matkalla tunnistaa enää puhujan sukupuolen (paitsi jos on partyssa, silloin myös henkilön) ja 5-6 tilen päästä tiedostaa ainoastaan jonkun puhuvan. Puhe sotkeutuu noilla etäisyyksillä, kauempaa ei ole mahdollista kuulla ketään esteiden läpi. Huudot toki kantavat edelleen. Nurkkien taakse kuuluu, kuin myös jos kohteeseen on näköyhteys.
Muuta huomioitavaa: Piilosta voi kuiskata, partyssa oleville näytetään hahmon nimi vaikkei hahmoa näkisikään. Toivottavasti ominaisuus on mieleen! Jatkokehitys on mahdollista palautteesta riippuvaisena.
Lisätty: 11.10.2011
Tila: Valmistunut ja käytössä palvelimella
Piiloutuvat otukset
Erinäiset otukset ovat oppineet hiippailemaan. Tätä ominaisuutta hyödynnetään lähinnä luolastoissa, mutta on myös joitain otuksia jotka kykenevät hiiviskelemään päivänvalossa ja hyökkäämään kuin pelaajabackstabberit konsanaan. Luolastoissa useimmat otukset siis ovat piilossa, kunnes huomaavat pelaajan ja käyvät päälle (tämä ei sisällä isoimpia ja ilkeimpiä kavereita, jottei peli-ilo pilaantuisi). Uskomme arvaamattomuuden olevan osa hauskuutta.Otuksia voi löytää erilaisin keinoin myös kävelemättä liian lähelle, näistä parhaimpana jäljitys, jolla tason ylitettyä 60 kykenee löytämään piiloutuneita otuksia. Etsintä auttaa tehostamaan trackingin piiloilijoiden löytämistä pidemmältä matkalta. Etsintä ja reveal -taika toimivat myös paljastamaan piiloutuneet.
Stealthaavia pelaajia on merkittävästi vaikeampi löytää jäljittämällä, kuin stealthaavia otuksia. Jäljitys ei myöskään paljasta pelaajaa, mikäli tämä on piiloutunut uudestaan eikä ole käyttänyt hiiviskelytaitoa. Eihän ilman jälkiä ole mitään jäljitettävää? Piiloutuneelle pelaajalle tulee myös ilmoitus mikäli joku jäljittää häntä, myös jäljittäjän eksyttämisestä ilmoitetaan. Piiloutuneet monsterit voi paljastaa jäljittämällä 8 tilen päästä, pelaajille vaaditaan 2 tileä.
Toivottavasti ominaisuus antaa uutta hauskuutta niin luolastoissa seikkailuun kuin varkaita vastaan taisteluunkin.
Lisätty: 14.04.2011
Tila: Valmistunut ja käytössä palvelimella
Pyörtyminen
Miksi kuolla kun voit pyörtyä? Pyörtyminen on tarkoitettu helpottamaan aloittelijan arkea, mutta samalla lisäämään failaamisen vaikutuksia. Pyörtymisen menetykset ovat seuraavat:1. Kerta, tulet nälkäisemmäksi, jos pyörryt uudestaan 15 min sisällä, tapahtuu 2. kerran efektit jne
2. Kerta, tulet entistä nälkäisemmäksi, 20min
3. Kerta, nälkä vain kasvaa, joudut henkihieveriin ja pudotat siunaamattomat tavarasi, 25min
Herättely toimii käyttämällä siteitä tai resurrect -taikaa maassa makaavaan ruhoon, onnistunut herättely pudottaa nälän lisääntymistä reippaasti. Herättyäsi päälläsi ovat kaikki tavarat mitä pyörtyessäsikin, samoin kun laukussasi. Saat myös 30 sekunnin immuniitetin otuksilta / vartijoilta, jottei "spawncamppia" tarvitse sietää.
Ajat ovat peliminuutteja, joten loganneena aika ei juokse. Pyörtymiscounterit häipyvät osissa, eli kolmen pyörtymisen jälkeen menee tunti ennen kuin kaikki vaikutukset ovat ohi (25+20+15 min). Pyörtymiskerrat siis vähenevät aina kun saat asiasta viestiä. Kolmas pyörtymiskerta on henkihieveri, jolloin hahmosi tiputtaa varusteensa. Tämän jälkeen löydät itsesi defaulttina Britainin parantajalta, mutta paikan voi vaihtaa tuplaklikkaamalla mitä tahansa parantajan sänkyä. Sänkyjä on ripoteltu eri kaupunkeihin ja metsämajoihin.
Lisätty: 14.04.2011
Tila: Valmistunut ja käytössä palvelimella
Käsityöläisten reseptit
Käsityötaidot saavat rutkasti piristystä, kun maailman eri kolkista voi löytää reseptejä niin arkipäiväisistä esineistä, kuten vaatteista, uniikkeihin varusteisiin. Helpompien, yksinkertaisten esineiden tekoon vaaditaan vain yhden käsityötaidon osaamista, mutta vaikeammat reseptit vaativat jo monipuolisempaa ja laajempaa osaamista. Reseptillä luotavan esineen voimakkuudesta ja harvinaisuudesta riippuen sen tekeminen hankaloituu niin taitojen kuin vaadittujen materiaalienkin puolelta. Ehkäpä niille turhille pedonsydämille ja muille tilpehööreille löytyy käyttöä harvinaisen miekan ainesosina.Reseptejä on kolmea tyyppiä: normaaleja, harvinaisia sekä uniikkeja. Ennen reseptiin koskemista ei voi tietää, minkä esineen taikka miten harvinainen resepti on kyseessä. Normaaleja reseptejä löytää helposti, usein tavanomaisten hirviöiden hallusta, kun taas harvinaisia reseptejä varten täytyy jo seikkailla vaarallisemmilla alueilla sekä vaikeasti löydettävissä paikoissa. Uniikit reseptit sen sijaan ovat ainutlaatuisia kappaleita, joita ei kovin montaa maailmasta löydy ja joiden saaminen haltuunsa vaatii valtavia ponnisteluja sekä vaivannäköä. Harvinaisten sekä uniikkien reseptien metsästäminen kuitenkin kannattaa, sillä niiden ominaisuudet voivat olla todella hyödyllisiä sekä voimakkaita. Varsinkin uniikit reseptit ovat ohjeita esineisiin, jotka todella tuntuvat ja näyttävät ainutlaatuisilta.
Ominaisuus mahdollistaa myös kauan odotetun ja vaaditun kasvojenkohotuksen esimerkiksi kokkaustaitoon, kun uusia ja harvinaisempia ruokia voidaan valmistaa reseptin ohjetta lukemalla. Nykyisten käsityötaitojen oudot taikaesineet, kuten ikiliekin soihtu tai taikaluutut, kokevat uudelleensyntymän resepteinä, jolloin niidenkin taikaominaisuudet saavat ansaitsemaansa oikeutta harvinaisina kappaleina.
Ominaisuuden tarkoituksena on lisätä pelaajavoimin tehtävien esineiden määrää sotkematta liikaa käsityögumppeja. Harvinaisten reseptien olemassaolo toivottavasti myös rohkaisee vapaampaan seikkailuun sekä ympäristön tutkailuun, sillä kukapa tietää mitä sen autioituneen maalaistalon kellarista voikaan löytyä. Reseptit eivät ole ikuisia, joten markkina-arvoa niille tulee löytymään. Harvinaisilla sekä uniikeilla varusteilla tulee varmasti olemaan myös tietynlaista tunne- sekä statusarvoa.
Lisätty: 05.04.2011
Tila: Valmistunut ja käytössä palvelimella
Erilaiset hevoset
Maailmasta löytyy useita erilaisia ratsuja, mutta näiden väliset erot ovat tähän asti olleet (ainakin ratsastettaessa) lähinnä kosmeettisia. Muutoksen myötä ratsut väsyvät laukassa melko nopeasti, riippuen niiden kestävyydestä. Jaksavammat ratsut laukkaavat pidempään ja voimakkaammat ratsut auttavat kantamaan isompia taakkoja ja tarjoavat lisätehoa lyönteisin massansa ansiosta.Ratsujen väsyminen voidaan huomata ratsun staminan laskiessa hahmon dexterityn alapuolelle. Ominaisuus on vielä muutosvaiheessa ja siitä onkin forumeilla keskustelua ja äänestys.
Lisätty: 19.10.2010
Tila: Valmistunut ja käytössä palvelimella
Otuksien suuttuminen
Kun tiettyä maailman monsteria on piesty tarpeeksi, se ärsyyntyy. Tämä ärsyyntyminen muuttaa kyseisen örvelön käyttäytymistä asetetulla tavalla. Otus saattaa esimerkiksi nopeuttaa hyökkäyksiään, hidastaa juoksunopeuttaan tai muuttua kestävämmäksi.Tämä tekee taisteluista toivottavasti mielekkäämpiä PvE:n ystäville!
Lisätty: 06.08.2010
Tila: Valmistunut ja käytössä palvelimella